13 feb. 2011

Liberación de tritóns incautados

A semana pasada tivemos o pracer de asistir Rafa e máis eu a liberación dun dos tritóns incautados pola Garda Civil días atrás. Como recordaredes, detectouse a venta por internet dunha parella de tritóns verdes (Triturus marmoratus) e logo de poñelo en coñecemento da Garda Civil, esta procedeu á incautación destes exemplares. Estes exemplares estaban nunha piscina do vendedor pero só se puido detectar un exemplar femia xa que o macho debeu escapar.

Posteriormente, este exemplar foi enviado ó Centro de Recuperación de Oleiros e uns días despois, nas portas do Centro, apareceu un novo exemplar dentro dun tapper deixado por unha persoa que o mantiña en catividade. Este feito foi froito da difusión desta nova na TVG e en diferentes xornais.

Novas publicadas sobre este tema:

ABC

La Voz de Galicia

La Opinión de A Coruña

Polo tanto, rescatáronse dous exemplares, ambas femias, de tritóns verde que se liberaron nunha zona con presenza da especie xa que non se puido saber de onde eran os exemplares.


Momento de liberación dos exemplares con Rafa e persoal do
Centro de Recuperación de Oleiros.


Exemplar liberado na auga.


Exemplar liberado na auga.

Grazas a tódalas persoas que participaron neste tema, en especial ó Seprona, o Centro de Recuperación de Oleiros, a Fernando Rodríguez, a José Otero e a Rafa Vázquez.



3 comentarios:

  1. ¿No tienen que pasar una cuarentena antes de liberarlos? Despues de lo que pasó en levante y Baleares con las tortugas moras reintroducidas que contagiaron de rinitis vírica a las poblaciones silvestres, creo que la política es no liberar animales que hayan estado en cautividad (y me consta que hay particulares que tienen cientos de tortugas moras en fincas valladas, de forma ilegal, claro), porque su sistema inmunológico y su salud se resiente rápidamente, y el riesgo de contagio de patógenos y contaminación genética hace mayores los riesgos que los beneficios. Y con la que hay liada con los anfibios y las epidemias me parece arriesgado liberar un ejemplar que aparece en un tupper sin saber de donde viene en una población natural.

    ResponderEliminar
  2. Yo poco puedo decir respecto al tema,solo puedo decir,que los animales,no mostraban sintomas de nada y estaban a la vista en buen estado de salud al menos,por otra parte el triton jaspeado,es una especie a la ke no se le ha detectado ke sepa jamas ningun tipo de enfermedad fungica contagiosa,la poblacion era muy cercana geograficamente por lo visto a donde se hizo la suelta y el material usado es de suponer ke esta en correctas condiciones,cuando es propiedad de un centro de recuperacion de fauna silvestre,en el centro en cuestion,no tenian mucha idea de anfibios,es probable ke mas tiempo alli,no les eria muy beneficioso,personalmente no puedo añadir mucho mas sobre el tema,pero muchas gracias por la preocupacion.

    ResponderEliminar
  3. No cuestiono la actuación, simplemente preguntaba por curiosidad, por si había algún protocolo al respecto o no. Efectivamente, como bien dices, los que deberían estar preparados no lo están, ni tienen los medios.

    ResponderEliminar